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イベントEVENT

International Workshop on Transportation-Safety-related Analyses and Applications/
国際ワークショップ-交通安全に関する分析とその応用-(2024年7月11日)

当研究室が主催で第1回「国際ワークショップ-交通安全に関する分析とその応用-」が京都大学桂キャンパス内にて開催されました。
ワークショップの最後には、アンドレアス・ケラーが最初の実験結果を発表し、交通安全関連研究におけるシミュレーションの利点と可能性について共同討論を行いました。

発表者・テーマタイトル

Schmoecker Jan-Dirk 
准教授
イントロダクション



Tiantian (Nicole) Chen
(韓国科学技術院 助教)
Investigating work-related distraction's impact on male taxi driver safety: a hazard-based duration model
業務中の注意散漫が男性タクシー運転手の安全に及ぼす影響の研究:ハザードベースの継続時間モデル
Yiping Liu
(韓国科学技術院)
Exploring the influence of street-level built environment and human perceptual features on crash frequency by severity: a spatial analysis
街路レベルの建築環境と人間の知覚特性が衝突事故頻度に及ぼす影響の研究:空間分析
Zixuan Xu
(韓国科学技術院)
Personalizing driver agent using large language models for driving safety and smarter human-machine interactions
運転の安全性とよりスマートな人間と機械の関わりを実現するための、大規模言語モデルを使用した運転エージェントをパーソナライズに関する研究 。
Franz Lambrecht
(元カッセル大学)
SafeBike - a road safety program for young adolescent cyclists
SafeBike - 若いサイクリストのための道路安全プログラム
Andreas Keler
(当研究室ポスドク)
Microsimulation of conflicts and their validation with SSMs and traffic accident records – first findings from Kyoto case studies
衝突事故のマイクロシミュレーションとSSMおよび交通事故記録による検証 - 京都のケーススタディからの最初の知見
宇野 伸宏
(京都大学 教授)
Overview on current research topics in travel behaviour and driving simulator related research
旅行行動と運転シミュレータ関連の研究における現在の研究トピックの概要

講演の模様など

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